Kampania przygotowana we współpracy z walczącą ze stereotypami organizacją The Human Library jest rodzajem społecznego eksperymentu. W filmie oglądamy ludzi o odmiennych poglądach w kwestiach takich jak feminizm, transpłciowość czy zmiany klimatyczne. Spotykają się po raz pierwszy, dzieli ich niemal wszystko, a jednak potrafią dojść do porozumienia przy wspólnym wykonywaniu zadań (np. składanie stołka) i butelce piwa.
Zdaniem marketera celem nowej kampanii jest promowanie otwartości jako wartości, która pomaga przezwyciężać dzielące nas bariery. Jak ujęła to szefowa marketingu Heinekena w Wlk. Brytanii Cindy Tervoot: “Wiemy, że nigdy nie zgodzimy się we wszystkim, ale zawsze znajdzie się jakaś płaszczyzna porozumienia”.
Reakcje na nową kampanię Heinekena są na ogół pozytywne w odróżnieniu od zeszłorocznej, którą niektórzy konsumenci Heinekena uznali za obrażającą ich inteligencję. Tym razem na Twitterze pojawiły się komentarze chwalące producenta piwa za przemyślaną akcję marketingową.
(TheDrinksBusiness.com)