Zagranica

#OpenYourWorld - nowa kampania Heinekena

Nowa kampania reklamowa Heineken UK z powodzeniem odchodzi od schematu pokazywania piwa jako recepty na udaną imprezę.

Kampania przygotowana we współpracy z walczącą ze stereotypami organizacją The Human Library jest rodzajem społecznego eksperymentu. W filmie oglądamy ludzi o odmiennych poglądach w kwestiach takich jak feminizm, transpłciowość czy zmiany klimatyczne. Spotykają się po raz pierwszy, dzieli ich niemal wszystko, a jednak potrafią dojść do porozumienia przy wspólnym wykonywaniu zadań (np. składanie stołka) i butelce piwa. 

Zdaniem marketera celem nowej kampanii jest promowanie otwartości jako wartości, która pomaga przezwyciężać dzielące nas bariery. Jak ujęła to szefowa marketingu Heinekena w Wlk. Brytanii Cindy Tervoot: “Wiemy, że nigdy nie zgodzimy się we wszystkim, ale zawsze znajdzie się jakaś płaszczyzna porozumienia”.

Reakcje na nową kampanię Heinekena są na ogół pozytywne w odróżnieniu od zeszłorocznej, którą niektórzy konsumenci Heinekena

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F8wYXw4K0A3g%22%7D
uznali za obrażającą ich inteligencję. Tym razem na Twitterze pojawiły się komentarze chwalące producenta piwa za przemyślaną akcję marketingową.

(TheDrinksBusiness.com)