Zagranica

Teletubisie kupują Fistaszki

Właściciel teletubisiów, spółka DHX Media, kupuje pakiet większościowy marki Peanuts za 345 mln dolarów.

Firma licencyjna Iconix Brand Group Inc. sprzedała większość udziałów w Peanuts Worldwide LLC, która kontroluje prawa do popularnych postaci z kreskówek, w tym Snoopy’ego i Charliego Browna. Nabywcą jest właściciel m.in. marki teletubisie – spółka DHX Media Ltd. z siedzibą w Nowej Szkocji. Wartość transakcji wynosi 345 mln dolarów.
Postaci z kreskówki “Peanuts” zostały stworzone przez rysownika Charlesa Schulza, który zmarł w 2000 r. Iconix utworzył spółkę joint venture ze spadkobiercami Schulza w 2010 r. i kupili prawa do 80 proc. marki za 175 milionów dolarów. Nowa umowa z DHX Media oznacza, że rodzina Schulzów nadal będzie właścicielem 20 proc. udziałów.
Dochód marki oznacza roczny zysk w wysokości 30 mln dolarów wg danych, na które powołuje się Reuters, a Peanuts znajdują się na drugim miejscu w rankingu Top-Earning Dead Celebrities w 2016 r.
Marka Peanuts pozostała jedną z najbardziej wiarygodnych marek firmy Iconix, której zarobki w ub.r. wyniosły 95 mln dolarów.
Prawa do wykorzystania marki Peanuts kupiła swego czasu spółka MetLife – za prawa płaciła 12 mln dolarów rocznie spółce Iconix. Umowa wygasa w 2019 r., ale MetLife nie ma zamiaru przedłużać kontraktu – chce się pożegnać ze Snoopym w swojej komunikacji.

(Wall Street Journal)