Kraj

NoS/BBDO i Media Direction OMD wprowadzą na rynek markę GE Money Bank

Agencja reklamowa NoS/BBDO zajmie się strategią i kreacją, a Media Direction OMD planowaniem i zakupem mediów do multimedialnej kampanii wprowadzającej...

Agencja reklamowa NoS/BBDO zajmie się strategią i kreacją, a Media Direction OMD planowaniem i zakupem mediów do multimedialnej kampanii wprowadzającej na rynek markę GE Money Bank. GE Money Bank na początku tego roku powstał z połączenia GE Capital Banku (GECB) i GE Banku Mieszkaniowego (GEBM). Kampania reklamowa rozpocznie się w lutym br. Wartość budżetu szacuje się na blisko10 mln zł. GE Money Bank zamierza zwiększyć swój udział w rynku, który na koniec 2004 r. dla GECB w kredytach konsumpcyjnych wynosił 11,3 proc., a dla GEBM w kredytach mieszkaniowych wynosił 9,5 proc. (źródło: GE Money Bank). Nie zmieniając obszaru działalności, bank będzie wprowadzał nowe produkty i zamierza jednocześnie rozszerzyć grupę celową klientów. Dotychczasowa oferta mieszkaniowa banku była adresowana głównie do klientów o dochodach wyższych i pochodzących ze źródeł innych niż umowa o pracę. W 2005 r. GE Money Bank zaoferuje swoje produkty klientom o niższych dochodach oraz tym, których dochody pochodzą z pracy najemnej. Integracja obu banków jest realizacją globalnej strategii koncernu General Electric. Zakłada on fuzje firm funkcjonujących na tym samym obszarze rynku i posiadających zbliżone lub komplementarne profile działalności. W 2004 r. nazwę GE Money Banku przyjęły banki detaliczne działające we Francji, w Niemczech, Norwegii, a w tym roku uczynią to kolejne oprócz Polski, m.in. w Czechach, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych. Akcjonariuszami GE Money Banku są spółki będące własnością General Electric: GE Capital International Financing Corporation (95,4 proc.) i Selective American Financial Enterprises (4,6 proc.). (PR)