Kraj

"Świat Idei" najlepiej zapamiętaną kampanią outdoorową według Outdoor Research

Najlepiej zapamiętaną kampanią outdoorową realizowaną w październiku okazał się "Świat Idei", wynika z badania realizowanego przez Outdoor Research. Agencja uwzględniła...

Najlepiej zapamiętaną kampanią outdoorową realizowaną w październiku okazał się “Świat Idei”, wynika z badania realizowanego przez Outdoor Research. Agencja uwzględniła w nim dziesięć największych kampanii reklamowych przeprowadzonych w październiku w siedmiu ośrodkach miejskich o największej koncentracji wydatków na outdoor. – Realizowaliśmy projekt, mając na uwadze wzbogacenie wiedzy nt. outdooru, który pozostaje najsłabiej przebadanym medium – mówi Franciszek Migaszewski, dyrektor zarządzający Outdoor Research. – Jego wyniki przydadzą się media plannerom i reklamodawcom, np. przy określaniu proporcji wydatków reklamowych w kampaniach na poszczególne media. 98 losowo dobranych mieszkańców Poznania, Warszawy, Łodzi, Trójmiasta, Wrocławia, Krakowa i okręgu katowickiego przebadano przy użyciu metodyki Campaign Watch. Pozwala ona na wydzielenie efektu reklamowego outdooru – respondenci potwierdzający kontakt z kampanią proszeni są o wskazanie przynajmniej jednej lokalizacji nośnika z daną reklamą. Kampanie “Świata Idei”, “Gazety Praca” i Euro RTV AGD zostały zapamiętane przez ponad 1/3 badanych. Na dalszych pozycjach plasują się kampanie “Avanti”, KitKat, PTC (kampania Sony Ericsson), piwa Dębowe Mocne, marki House, Millennium i Samsunga. Kampanie outdoorowe lepiej zapamiętywały osoby z wyższym wykształceniem. Realizację badania sfinansował Outdoor Research. (JN)