Zagranica

Kampania promująca Szwecję na Airbnb

Organizacja turystyczna Visit Sweden promuje na stronie Airbnb cały kraj, zachęcając użytkowników, by posmakowali "swobody wędrowania".

Kampanię promującą walory turystyczne największego kraju Skandynawii przygotowała szwedzka agencja Forsman & Bodenfors, przejęta w ub.r. przez MDC Partners. Wcześ

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FC6671CL5fFg%22%7D
niej dała się poznać m.in. z kampanii  “Epic Split” dla Volvo.

Kampania dla Visit Sweden odwołuje się do pojęcia “allemansrätt”, zagwarantowanego w szwedzkiej konstytucji prawa zarówno mieszkańców, jak i gości do wędrowania, jeżdżenia na rowerze czy biwakowania na niemal każdym terenie (z wyjątkiem przydomowych ogródków). Nie wolno jedynie przeszkadzać innym i niszczyć przyrody.

Akcja na Airbnb to kolejne z podejmowanych w ostatnich latach oryginalnych działań promujących turystykę w Szwecji. Kampania “Szwedzki numer”, przygotowana przez agencję Ingo (WPP) dla Swedish Tourist Association, łączyła dzwoniących na podany numer telefoniczny z wybieranym losowo “ambasadorem” kraju. Nagrodzono ją grand prix w kategorii marketing bezpośredni na festiwalu w Cannes w 2016 r. Od 2012 r. Visit Sweden i Instytut Szwedzki we współpracy z lokalną agencją Volontaire prowadzą program “Kuratorzy Szwecji”, który co tydzień powierza innemu obywatelowi funkcję gospodarza oficjalnego konta kraju (@sweden) na Twitterze.

(AdWeek)