Kampanię promującą walory turystyczne największego kraju Skandynawii przygotowała szwedzka agencja Forsman & Bodenfors, przejęta w ub.r. przez MDC Partners. Wcześniej dała się poznać m.in. z kampanii “Epic Split” dla Volvo.
Kampania dla Visit Sweden odwołuje się do pojęcia “allemansrätt”, zagwarantowanego w szwedzkiej konstytucji prawa zarówno mieszkańców, jak i gości do wędrowania, jeżdżenia na rowerze czy biwakowania na niemal każdym terenie (z wyjątkiem przydomowych ogródków). Nie wolno jedynie przeszkadzać innym i niszczyć przyrody.
Akcja na Airbnb to kolejne z podejmowanych w ostatnich latach oryginalnych działań promujących turystykę w Szwecji. Kampania “Szwedzki numer”, przygotowana przez agencję Ingo (WPP) dla Swedish Tourist Association, łączyła dzwoniących na podany numer telefoniczny z wybieranym losowo “ambasadorem” kraju. Nagrodzono ją grand prix w kategorii marketing bezpośredni na festiwalu w Cannes w 2016 r. Od 2012 r. Visit Sweden i Instytut Szwedzki we współpracy z lokalną agencją Volontaire prowadzą program “Kuratorzy Szwecji”, który co tydzień powierza innemu obywatelowi funkcję gospodarza oficjalnego konta kraju (@sweden) na Twitterze.
(AdWeek)