IAB Europe ogłosiło wyniki badania AdEx Benchmark za 2016 r. Z danych wynika, że wartość europejskiego rynku reklamy online wzrosła o 12,2 proc., do 41,8 mld euro. Badanie wskazuje, że reklama digital w Europie pomniejsza rolę TV jako medium reklamowego. Wszystkie rynki ujęte w tym opracowaniu, w tym Polska, wykazują pozytywną tendencję wzrostową. Dwadzieścia z nich notuje dwucyfrowy wzrost trzeci rok z rzędu.
Reklama display urosła o 13,8 proc., do poziomu 16 mld euro. IAB do reklamy display wlicza również kanał wideo, którego udział w tym sektorze wzrósł do 18,2 proc. Natomiast udział mobile display jest już na poziomie 33,3 proc., z wartością 5,4 mld euro.
Search, największa kategoria pod względem wydatków, warta jest już 19,1 mld euro (+12,9).
Biorąc pod uwagę największą dynamikę wzrostów poszczególnych rynków, przewodzi im Rumunia (+36,9 proc.), Słowenia (+32,2 proc.) oraz Irlandia (+31,4 proc.).
Wyniki AdEx Benchmark 2016 ogłoszono podczas kongresu Interact w Amsterdamie, którego “Media & Marketing Polska” jest patronem medialnym.