Jak podaje “Wall Street Journal”, osoba z kierownictwa WPP wysłała wewnętrzny e-mail, zalecając agencjom reklamowym z grupy obcięcie o 25 proc. wydatków na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions oraz prosząc o podanie listy uczestników trwającego tydzień festiwalu. Jest to jeden z licznych ostatnio sygnałów, że agencje zaciskają pasa w obliczu niepewnych prognoz politycznych i gospodarczych, mało imponujących wyników za I kwartał br. i cięcia kosztów przez klientów.
Grupa Dentsu Aegis, która w ub.r. wysłała do Cannes 350 osób, zamierza w tym roku mocno uszczuplić swoją reprezentację. Grupa wstrzymuje – poza przypadkami mającymi bezpośrednie przełożenie na przychody – przyjmowanie nowych pracowników i drastycznie ogranicza podróże służbowe.
Koszt udziału w festiwalu Cannes dla dużej agencji wynosi od 8 do 20 tys. dolarów na osobę, uwzględniając opłaty za wstęp na wydarzenia, zakwaterowanie i wyżywienie. Do tego mogą dochodzić wydatki na organizację firmowych imprez na festiwalu.
Globalne wydatki reklamowe mają w 2017 r. wzrosnąć o 3,6 proc., w porównaniu z 5,7 proc. rok wcześniej, wynika z ogłoszonej w grudniu ub.r. prognozy Magna Global, agencji należącej do grupy Interpublic.
(WSJ)