Zagranica

Kevin Systrom: Instagram nie kopiuje Snapchata

Współzałożyciel i prezes Instagrama nie zgadza się z opinią, że Stories jest jedynie naśladowcą Snapachata.

W rozmowie z “Wall Street Journal” Kevin Systrom, szef należącego do Facebooka Instagrama, przyznaje Snapchatowi pierwszeństwo, ale dodaje, że sposób realizacji jest ważniejszy niż oryginalność.

Instagram wprowadził swoją wersję Stories, funkcji programu pozwalającej użytkownikom na zamieszczanie znikających po 24 godzinach foto- i wideorelacji, w sierpniu ub.r. Innowacja była częścią szerszych działań nakierowanych na utrzymanie popularności wśród nastolatków i milennialsów, lukratywnej grupy odbiorców, z którą trudniej się komunikować za pośrednictwem tradycyjnych mediów.

Stories okazało się wielkim sukcesem Instagrama, zdobywając 200 milionów codziennych użytkowników, więcej niż ma Snapchat (166 milionów). Stories było sukcesywnie wprowadzane w kolejnych aplikacjach Facebooka, począwszy od WhatsApp, poprzez Messengera, aż do głównej platformy serwisu.

Jako jedno z wyzwań stojących przed Instagramem Systrom wymienia ekspansję na rynki mniej zaawansowane technologicznie, z gorszym dostępem do internetu.

(WSJ)