Zagranica

Ambitne plany dla sieci Media Markt i Saturn

Pieter Haas, szef sieci Media Markt i Saturn, zapowiada uruchamianie co najmniej 10, a nawet do 20 nowych placówek tych sieci rocznie w całej Europie.

Ambitne plany dla sieci Media Markt i Saturn
– Będziemy otwierać około dziesięciu do dwudziestu nowych sklepów rocznie – ujawnia Pieter Haas, prezes sieci Media Markt/Saturn w wywiadzie z WirtschaftsWoche.

Zamierza jednak przy tym odejść od jednolitego formatu placówek i postawić na mniejsze sklepy z ograniczoną, wyselekcjonowaną ofertą.

Duże nadzieje szef elektronicznych sieci wiąże z rynkiem węgierskim, gdzie Media Markt uruchomił w dwóch sklepach brytyjskiej sieci Tesco swój „sklep w sklepie”. Działa on tak dobrze, ocenia Haas, że pilotażowy projekt będzie rozszerzany na inne sklepy. – Tesco dysponuje na całym świecie setkami sklepów. To może być dla nas nowe źródło wzrostu – powiedział.

W Niemczech natomiast, po przejęciu udziałów Deutsche Technikbertaung, sieć zamierza zapewnić każdemu chętnemu klientowi wizytę doradcy technicznego w domu. – W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy nasi klienci w każdym sklepie Saturn i Media Markt w Niemczech będą mogli zamówić swojego doradcę – powiedział Haas.

W grudniu zarządzający Grupy Metro podjęli decyzję o podziale na dwie części: spożywczą (Metro/Makro i Real) oraz elektroniczną pod nazwą Ceconomy, do której wejdą Media Markt i Saturn oraz sklep internetowy Redcoon. Podział został w lutym 2017 r. zatwierdzony przez doroczne walne zgromadzenie akcjonariuszy. Jednak w marcu okazało się, że przeciwko tym planom wniesiono cztery pozwy do sądu. Za jednym z nich stoi założyciel i wciąż współwłaściciel Media/Saturn Erich Kellerhalls.