Kraj

Havas Media Group powołuje Havas Story Plantation

Interdyscyplinarna jednostka zajmuje się planowaniem strategii treści w oparciu o własne badania.

W Havas Media Group powstała nowa  jednostka Havas Story Plantation, która zajmuje się planowaniem strategii treści w oparciu o własne badania. Zespół Havas Story Plantation współpracuje z Havas Warsaw i Havas PR, agencjami, które będą tworzyć treści.

Havas Media Group powołuje Havas Story Plantation
Metodologia Havas Story Plantation bazuje na danych z autorskiego, jednoźródłowego badania Havas Soil dotyczącego nawyków w konsumpcji szeroko pojętych treści przez odbiorców. 
– Havas Story Plantation powstało z potrzeby jak najlepszego poznania i określenia konsumenta pod kątem treści, które go zaangażują. Wnioski z badania Havas Soil utwierdzają nas w przekonaniu, że wiedza w tym obszarze jest wciąż znikoma – powiedziała Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.
Havas Soil, będące podwaliną nowej jednostki w strukturze Havas Media Group, bada konsumenckie preferencje dotyczące treści w poszczególnych aspektach życia takich jak zdrowie, rodzina czy praca. Badanie daje również odpowiedź, jakie są motywacje w poszukiwaniu treści (rozrywka, emocje, edukacja etc.) oraz które touchpointy pasują do poszczególnego typu treści.
– Havas Story Plantation jest kontynuacją filozofii Meaningful Brands, badania, które analizowało oczekiwania konsumentów w stosunku do kategorii i marek oraz ich roli w ich życiu. Havas Story Plantation w badaniu Havas Soil analizuje motywacje i potrzeby ludzi w stosunku do treści we wszystkich mediach. 61 proc. respondentów twierdzi, że tak długo, jak długo treść jest nich interesująca, nie obchodzi ich, czy została stworzona przez markę, czy nie. Kluczem zatem do angażującej komunikacji jest zrozumienie specyfiki zainteresowań odbiorców kontentu  – komentuje Alicja Cybulska, koordynator projektu w Havas Media Group.
Projekt Havas Story Plantation wystartował z początkiem czerwca, a wnioski płynące z badania Havas Soil zostaną przedstawione podczas Forum IAB 8 czerwca. Pracę nowo utworzonej jednostki będzie koordynować Alicja Cybulska, strategy director w Havas Media Group.