Marka New Amsterdam, obecna na rynku od 2011 r., zwiększyła w ub.r. sprzedaż w ujęciu ilościowym o 36 proc., stając się numerem dwa w kategorii po należącej do Diageo marce Smirnoff, według Impact Databank publikowanego przez Shanken News Daily. Tylko Tito’s, marka numer 5 na rynku, także stosunkowo młoda (zadebiutowała w 1997 r.), miała porównywalny wynik (35 proc.). Smirnoff urósł zaledwie o 1,3 proc, a czwarty na rynku Absolut zanotował spadek sprzedaży o 3,4 proc.
New Amsterdam rusza właśnie z nową kampanią “Pour Your Soul Out” o budżecie szacowanym na 10 milionów dolarów. Przygotowała ją agencja David & Goliath. Właściciel marki, E.&J. Gallo, wykorzystał swoje długoletnie doświadczenie w sektorze winiarskim do zapewnienia marce New Amsterdam bardzo dobrej ekspozycji w punktach sprzedaży. 10 milionów dolarów to jeden z najwyższych budżetów na kampanię marki w 84-letniej historii firmy.
(AdAge)