Zagranica

Nowe marki wódek podbijają rynek

Wódki New Amsterdam i Tito's notują imponujące wzrosty sprzedaży.

Marka New Amsterdam, obecna na rynku od 2011 r., zwiększyła w ub.r. sprzedaż w ujęciu ilościowym o 36 proc., stając się numerem dwa w kategorii po należącej do Diageo marce Smirnoff, według Impact Databank publikowanego przez Shanken News Daily. Tylko Tito’s,  marka numer 5 na rynku, także stosunkowo młoda (zadebiutowała w 1997 r.), miała porównywalny wynik (35 proc.).  Smirnoff urósł zaledwie o 1,3 proc, a czwarty na rynku

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FO04wtnzLykU%22%7D
Absolut zanotował spadek sprzedaży o 3,4 proc.

New Amsterdam rusza właśnie z nową kampanią “Pour Your Soul Out” o budżecie szacowanym na 10 milionów dolarów.  Przygotowała ją agencja David & Goliath. Właściciel marki, E.&J. Gallo, wykorzystał swoje długoletnie doświadczenie w sektorze winiarskim do  zapewnienia marce New Amsterdam bardzo dobrej ekspozycji w punktach sprzedaży. 10 milionów dolarów to jeden z najwyższych budżetów na kampanię marki w 84-letniej historii firmy.

(AdAge)