Kraj

Organizacje branżowe tworzą Forum Polskiej Reklamy

Z inicjatywy Forum Reklamodawców oraz Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce ma powstać klub korporacyjny o nazwie Forum Polskiej Reklamy. Klub...

Z inicjatywy Forum Reklamodawców oraz Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce ma powstać klub korporacyjny o nazwie Forum Polskiej Reklamy. Klub ma stanowić wspólną reprezentację reklamodawców, agencji reklamowych oraz mediów i występować w obronie interesów całego przemysłu reklamowego. Podstawowymi zadaniami, jakie zamierza realizować FPR, są lobbing, podejmowany na rzecz wszystkich środowisk związanych z reklamą oraz wsparcie mechanizmu przestrzegania samoregulacji branżowej. Ten ostatni, w postaci arbitrażu, realizowany jest przez Radę Reklamy. Obok Forum Reklamodawców i SAR, ideę stworzenia forum poparły już Rada Reklamy i Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej. Propozycja współpracy złożona została także Międzynarodowemu Stowarzyszeniu Reklamy (IAA) Oddział w Polsce. Twórcom pomysłu zależy także na pozyskaniu kolejnych przedstawicieli mediów. W przypadku nadawców telewizyjnych będzie to prawdopodobnie porozumienie “Przyjazne Media”, zaś w dalszej kolejności również Izba Wydawców Prasy. Forum nie będzie miało osobowości prawnej. Spotkanie założycielskie ma się odbyć w dniach 10 – 14 kwietnia br. (JP)