M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Apple liczy na sukces głośnika HomePod

( red. ) | 7 czerwca 2017, 06:00

Nowy produkt ma pojawić się w sklepach w grudniu br.

HomePod, 7-calowy inteligentny głośnik z tzw. wirtualnym asystentem Siri, będzie kosztować 349 dolarów, prawie dwukrotnie więcej niż dostępny za 180 dolarów konkurencyjny produkt Amazon (Echo).

Według Michaela R. Levina, współzałożyciela Consumer Intelligence Research Partners, Amazon w ciągu dwóch lat sprzedał w Stanach Zjednoczonych głośniki za łączną kwotę 1 miliarda dolarów, a kategoria wciąż rośnie. Levin zauważa, że Apple szuka nowych produktowych hitów, gdyż rynek amerykański powoli osiąga nasycenie iPhone'ami.

Szybki rozwój wirtualnych asystentów, takich jak Siri, Alexa (Amazon) i Google Assistant, pozwolił na szersze zastosowanie sztucznej inteligencji w gospodarstwach domowych - użytkownicy mogą już m.in. otwierać drzwi i regulować oświetlenie za pomocą komend głosowych. Od czasu wprowadzenia Siri w 2011 r. Apple pod względem innowacji technologicznych pozostawał w tyle za rywalami. Echo, produkt Amazona, który zadebiutował pod koniec 2014 r., rozpoczął proces przekształcania wolno stojących głośników w minicentra sterowania domem. W 2016 r. na rynku pojawił się głośnik Google Home, a w kategorii zrobi się wkrótce jeszcze tłoczniej, gdyż już zapowiadane są głośniki firmy Harman wyposażone w asystenta Cortana produkcji Microsoft Corp.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,