Kraj

Letni numer "Przekroju" wsparty działaniami promocyjnymi

"Przekrój" z pompą świętuje nowe wydanie i wita lato.

Letni numer "Przekroju" wsparty działaniami promocyjnymi
Jutro na rynku ukaże się letni numer kwartalnika “Przekrój”. Na lato redakcja przygotowała m.in. wywiad z pisarką Ursulą Le Guin, Szczepanem Twardochem, psychologiem Carlem Strengerem i filozofem Wilhelmem Schmidem, a także z lekarzem dusz Gaborem Maté. W numerze nie brakuje dzieł Marka Raczkowskiego (jest m.in. autorem okładki). Redakcja miłośnikom literatury poleca prozę Stanisława Lema, Romaina Gary’ego, Johana Theorina, Jakuba Małeckiego, Stefanii Grodzieńskiej oraz niepublikowane wcześniej opowiadanie Francisa Scotta Fitzgeralda, które przetłumaczył Jacek Dehnel.
“Przekrój” liczy 164 strony i będzie dostępny w punktach sprzedaży prasy i książek w całej Polsce w cenie 14,90 zł. 
O nowym numerze kwartalnika będą również przypominać rysownicy – Marek Raczkowski, Joanna Grochocka i Gosia Herba. Ich wakacyjne prace pojawią się na plakatach miejskich w całej Polsce. Animowani profesor Filutek i Stanisław z Łodzi pokażą się również w pociągach i komunikacji publicznej. W radiu – już tradycyjnie – numer zapowie Marek Raczkowski.
Świętowanie początku lata redakcja rozpoczęła z Muzeum nad Wisłą, na warszawskich bulwarach wiślanych, przy okazji zakończenia wystawy “Syrena herbem twym zwodnicza”. Od 15 do 18 czerwca zaprosiła do zaaranżowanego przed Muzeum “Przekrojowego” kiosku. Można tam było poznać redakcję kwartalnika i przedpremierowo kupić letnie wydanie. W sobotę zostały zorganizowane bezpłatne rodzinne warsztaty plastyczne, które poprowadził Marek Raczkowski.
Letni numer “Przekroju” jest trzecim wydaniem magazynu w nowej odsłonie. Tytuł powrócił – jako kwartalnik – 19 grudnia ubiegłego roku. To obszerne pismo o profilu społeczno-kulturalnym adresowane do ambitnych, ciekawych świata i szukających inspiracji oraz rozrywki czytelników i czytelniczek.
Sprzedaż numeru wspiera kampania w mediach – prasie, radiu, internecie, kinach i przestrzeni miejskiej.
Za kreację i koncepcję odpowiada dział graficzny i dział marketingu kwartalnika “Przekrój”, a za zakup mediów Szustow. Kultura i komunikacja. Ilustracje do plakatów do kampanii przygotowali Marek Raczkowski, Gosia Herba i Joanna Grochocka.