Zagranica

Lidl pnie się na szczyty w Chorwacji

Niemiecka sieć dyskontowa radzi sobie coraz lepiej.

Niemiecka sieć dyskontowa Lidl w Chorwacji została drugim co do wielkości sprzedawcą artykułów spożywczych w kraju. Analitycy ogłosili to w oparciu o wyniki sprzedaży w 2016 r. zgodnie z najnowszymi danymi Financial Agency (FINA).
Dziewięć z dziesięciu największych sprzedawców artykułów spożywczych w Chorwacji zakończyło 2016 r. na plusie – oprócz sieci Plodine, która zarejestrowała spadek o 0,27 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Lidl dzięki temu znalazł się na drugim miejscu w zestawieniu. T-Portal poinformował jednak, że Spar może zagrozić hegemonii Lidla przed końcem 2017 r.
Po raz pierwszy Lidl osiągnął obroty rzędu 4 miliardów koron chorwackich (+7,75 proc.), a jego zysk netto wzrósł o 43 proc., do 265 milionów koron w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2015.
Miniony rok był również udany dla sieci Kaufland, należącej do niemieckiej grupy Schwarz. Obroty firmy Kaufland wzrosły o 4,65 proc., do 3,3 mld koron, ale firma zakończyła zeszły rok stratą w wysokości prawie 30 mln koron.
Sieć Spar kończy przejmowanie chorwackiego oddziału sieci Billa, która w 2016 r. osiągnęła obroty w wysokości 1 700 mld koron, a otworzyła wiele nowych sklepów na wybrzeżu. Prognozowany obrót na koniec 2017 r. to 4 mld koron chorwackich.

(Retail Update)