Kraj

Partner of Promotion największą agencją PR wg rankingu "fee income" ZFPR

W badaniu wzięło udział 19 agencji, o dwie mniej niż w ub.r.

Związek Firm Public Relations (ZFPR) opublikował kolejną, piątą już edycję rankingu agencji PR według wskaźnika “fee income”.

W tegorocznym badaniu wzięło udział 19 agencji, w tym pięć spoza ZFRP, o dwie mniej niż w ub.r. Agencje wypełniały ankiety nt. wielkości przychodów netto ze sprzedaży usług za 2016 r. (zgodnie z CIT8), z pominięciem pozostałych przychodów operacyjnych i finansowych, zewnętrznych kosztów realizacji projektów (np. zakupu i produkcji materiałów promocyjnych – plakatów, gadżetów, filmów, zakupu powierzchni reklamowej, transportu, cateringu, wynajmu sal, hoteli, obsługi akcji promocyjnej, monitoringu mediów etc.).  

“Fee income” zdefiniowano jako różnicę pomiędzy przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów.

W tak przygotowanym przez ZFPR rankingu pierwsze miejsce, podobnie jak przed rokiem, zajęła agencja Partner of Promotion, zatrudniająca 46 osób, która za ub.r. wykazała 19,54 mln zł dochodów z honorariów, o 0,04 mln zł więcej niż w 2015 r. Druga była MSLGroup (14,91 mln zł; 66 osób), a trzecia Walk PR (10,3 mln zł; 34 osoby). Kolejne miejsca w ranking zajęły: Solski Communications (8,1 mln zł; 19 osób), Grayling Poland (7,3 mln zł; 32 osoby), Grupa On Board (6,6 mln zł; 38 osób), 24/7Communications (6,3 mln zł; 26 osób), Hill+Knowlton (6,1 mln zł; 20 osób) i Garden of Words (5,6 mln zł; 24 osoby), a pierwszą dziesiątkę zamyka 38PR & Content Communications (5,3 mln zł; 13 osób).

Łączny wynik „fee income” za ub.r. 19 agencji w tegorocznym badaniu wyniósł 119,7 mln zł, o 3,9 proc. więcej niż w 2015 r. Wynik pierwszych trzech agencji przekracza 44,7 mln zł, czyli 37,3 proc. ogółem.