Kraj

W I półroczu zmalała widownia dużych kanałów, a wzrosła TV informacyjnych

W grupie komercyjnej zyskał TVN i inne stacje grupy oraz TV4.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że najchętniej oglądaną stacją w I półroczu br. był Polsat. Udział w rynku widowni tej stacji (SHR, grupa 4+) wyniósł 11,14 proc. To wynik słabszy niż przed rokiem (11,37 proc.). Wszystkie duże stacje w ciągu pierwszych 6 miesięcy roku traciły widownię. Za Polsatem uplasowały się: TVP1 z SHR 10,14 proc. (przed rokiem 11,61 proc.), TVN (9,79 proc. vs. 10,46 proc.) i TVP2 (7,84 proc. vs. 8,45 proc.). Z top 10 kanałów rosły stacje informacyjne TVN24 i TVP Info oraz TV4. Wynik TVN24 to 4,29 proc. (przed rokiem 3,63 proc.), a TVP Info 3,52 proc. (1H 2016: 3,13 proc.)

W grupie komercyjnej (16-49 proc.) liderem był TVN z SHR 12,83 proc. (rok wcześniej 12,80 proc.). Za nim był Polsat (12,69 proc. vs. 13,22 proc.) i TVP2 (6,73 proc. vs. 7,26 proc.). W top 10 kanałów w grupie komercyjnej rosły udziały TVN, TV4, TVN7, TVN24 i TTV.