Zagranica

Szef marketingu Pernod Ricard na Wyspach awansowany do globalnej roli

Patrick Venning zostaje globalnym dyrektorem marketingu Pernod Ricard.

Dyrektor marketingu Pernod Ricard (Malibu, Jameson i Absolut Vodka) Brytyjczyk Patrick Venning awansował do roli globalnego dyrektora marketingu.
Venning pracuje dla Pernod Ricard od prawie 13 lat, pełnił funkcję szefa marketingu w Wielkiej Brytanii, a następnie dyrektora marketingu. Wcześniej pracował w marketingu takich marek, jak Drambuie i Birds Eye. Do jego zadań w roli globalnego dyrektora marketingu będzie należało szczególnie nadzorowanie takich przedsięwzięć, jak Ballantine’s Finest i wprowadzenie do portfolio Chivas Brothers. Venning jest także członkiem Marketing Week Vision 100.
Na miejsce Venninga Pernod Ricard powołuje Philipa Ainswortha, który rozpoczął pracę na nowym stanowisku 3 lipca i będzie raportował do dyrektora zarządzającego Laurenta Pilleta. Ainsowrth dołączył do firmy w 2008 r. i pełnił wiele funkcji, ostatnio jako dyrektor ds. marketingu w firmie Wyborowa Pernod Ricard, z siedzibą w Polsce.

Firma Pernod Ricard skoncentrowała się na innowacjach i e-commerce i korzysta z internetu rzeczy, aby skupić się na doświadczeniu konsumenta. W ramach jednego z przedsięwzięć butelki Malibu zostały przekształcone w “Cyfrowe punkty kontaktowe”, które dostarczały konsumentom “ekskluzywne treści”, kiedy ci dotykali butelek. Pernod Ricard ciężar wydatków promocyjnych przenosi na media cyfrowe – od 2016 r. wydatki wzrosły z 31 proc. do 40 proc. budżetu promocyjnego. Sprzedaż firmy wzrosła o 2 proc. w stosunku do roku 2016 do 8,7 mld euro.

(Marketing Week)