Zagranica

Grupa MullenLowe chce łączyć reklamę i działania o charakterze PR

W tym celu przejęła agencję PR i strategii komunikacyjnej Salt.

Grupa MullenLowe przejęła agencję PR specjalizującą się w strategiach komunikacyjnych. To krok w kierunku wdrożenia nowej koncepcji działania Grupy – łączenia narzędzi o charakterze PR i reklamy. Alex Lekikh, global chief executive agencji Interpublic, powiedział, że rynki na Wyspach i w Azji wyraźnie wykazują zapotrzebowanie na miks narzędzi o charakterze PR i reklamowym.
Dlatego na Wyspach Grupa MullenLowe przejęła agencję Salt – od teraz agencja nosi nazwę MullenLowe Salt, a w Wielkiej Brytanii będzie funkcjonować w ścisłej współpracy z MullenLowe London (reklama), MullenLowe Profero (marketing cyfrowy), MullenLowe Open (shopper marketing) i MullenLowe Mediahub (media planning i buying).
W Stanach Zjednoczonych MullenLowe ma własny dział PR z biurami w Bostonie, Nowym Jorku i Los Angeles. Salt w Europie ma dodać Grupie siły na azjatyckich i europejskich rynkach. MullenLowe zastrzega, że będzie szanowała odrębność marki Salt.
W ciągu ostatnich 10 lat obie firmy miały wspólnych klientów, w tym Unilevera, ManpowerGroup, William Grant & Sons, Givaudan i Ferrero.
Salt została założona w 2002 r. przez Andy Lasta i Richarda Coxa z pracownikiem założycielskim Nicky Young i ma biura w Londynie i Singapurze.
MullenLowe nie ujawnia, jaka jest wartość transakcji. W rankingu brytyjskim top 150 realizowanym we współpracy z PRWeek w 2017 r. Salt zajęła 68. miejsce, z przychodami 4,2 mln funtów.

(Campaign)