Zagranica

Uber i Yandex łączą siły w Rosji

Umowa kończy trzyletni okres rywalizacji między dwiema firmami.

Aplikacja Yandex.Taxi pojawiła się na rynku rosyjskim w 2011 r. i szybko zdobyła dużą popularność, m.in. dzięki sile marki Yandex, którą większość Rosjan łączy przede wszystkim z internetową wyszukiwarką. W 2014 r. do Rosji wszedł Uber i zaczął ostro rywalizować z Yandex.Taxi, np. ostro obniżając ceny przejazdu z moskiewskich lotnisk. Jednak wciąż pozostawał w tyle za konkurentem: w czerwcu br. szacował, że Yandex obsługuje dwa razy więcej kursów.

Joint venture znajdzie się pod kontrolą Yandex NV, która obejmie 59,3 proc. udziałów, natomiast Uber 36,6 proc. Nowa spółka będzie mieć rynkową wartość 3,7 mld dol. 

(WSJ)