Zagranica

Sony rywalizuje z Apple na rynku muzyki internetowej

Koncern Sony chce podważyć pozycję rynkową firmy Apple w dziedzinie muzyki pobieranej z internetu. Zamierza uruchomić globalny serwis z utworami...

Koncern Sony chce podważyć pozycję rynkową firmy Apple w dziedzinie muzyki pobieranej z internetu. Zamierza uruchomić globalny serwis z utworami muzycznymi pod własną marką Sony PlayStation. Serwis będzie rozwijany przez Sony Computer Entertainment Europe. W najbliższych miesiącach marketer zamierza wprowadzić przenośną wersję konsoli PlayStation Portable (PSP), na którą pliki muzyczne z internetu będzie można ładować bezpośrednio (w Wielkiej Brytanii urządzenie ma trafić do sprzedaży w marcu br.). Pobieranie gier na PSP będzie darmowe (ma to być główny “selling point” w reklamach), natomiast za utwory muzyczne pobierane z sieci użytkownicy będą płacili poprzez przygotowywany obecnie system mikropłatności. Dzięki temu Sony chce zagrozić pozycji firmy Apple, która dzięki globalnemu serwisowi iTunes zdominowała rynek legalnie sprzedawanej muzyki w internecie i dzięki temu z powodzeniem sprzedaje kolejne wersje swojego przenośnego odtwarzacza muzycznego iPod. (“BrandRepublic”)