Wpływy Viacomu z reklam na rynku amerykańskim spadły o 2 proc., do 955 mln dol. Wyższe ceny reklam nie zrównoważyły bowiem niższej oglądalności. W skali międzynarodowej wpływy z reklam wzrosły o 14 proc., do 280 mln dol., głównie dzięki zakupowi w ub. r. jednego z głównych niekodowanych kanałów telewizyjnych w Argentynie za 345 mln dol.
Zysk Viacom wzrósł do 683 mln dol. z 432 mln dol. w analogicznym okresie rok wcześniej. Przychody wzrosły o 8,3 proc. do 3,36 mld dol. (analitycy prognozowali 3,29 mld dol.). Największy wzrost przychodów (o 36 proc.) odnotował dział produkcji filmowej – za sprawą filmu “Transformers: Ostatni rycerz”.
W lipcu br. Viacom podjął rozmowy w sprawie zakupu Scripps Networks Interactive Inc., ale wycofał się z nich, torując drogę Discovery Communications, które ostatecznie przejęło firmę za 11,9 mld dol.
(WSJ)