Kraj

Programy lojalnościowe zyskują w małych miastach i na wsiach

ARC Rynek i Opinia podkreśla, że w ciągu ostatniego roku o 17 pkt proc. wzrósł odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych.

Programy lojalnościowe zyskują w małych miastach i na wsiach
Według Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia w ciągu ostatniego roku aż o 17 pkt proc. wzrósł odsetek osób deklarujących korzystanie z programów lojalnościowych. Wzrost jest obserwowany głównie w miastach do 100 tys. mieszkańców i na wsiach. Popularność programów lojalnościowych ma być, zdaniem analityków, zasługą programu lojalnościowego Moja Biedronka, który w kilka miesięcy po premierze stał się numerem jeden wśród programów obecnych na polskim rynku.
Analizując szczegółowo wyniki, w największym stopniu zwiększyło się zainteresowanie programami lojalnościowymi w małych miastach i na wsiach, szczególnie w kategorii hipermarkety i dyskonty – plus 11 pkt proc. w porównaniu z ub.r.
33 proc. osób korzystających z programów lojalnościowych to uczestnicy bardzo aktywni, 7 proc. to uczestnicy wycofani, zarejestrowani, ale niemal niekorzystający z programów. Największą aktywność wykazują osoby korzystające z programów stacji paliw, perfumerii i drogerii oraz hipermarketów i dyskontów.

ARC Rynek i Opinia stwierdza, że tegoroczne wyniki pokazują, że o ile w dużych miastach widoczne jest nasycenie programami lojalnościowymi i zainteresowanie nimi utrzymuje się na stabilnym poziomie, o tyle w mniejszych miastach i na wsiach programy lojalnościowe mają się coraz lepiej, a tamtejsi konsumenci chętnie z nich korzystają. – Dlatego wprowadzenie programu lojalnościowego przez Biedronkę, która ma swoje sklepy również w mniejszych miejscowościach, okazało się strzałem w dziesiątkę, a wyniki pokazują, że konsumenci czekali na ten krok – komentuje Agnieszka Doktorska, senior project manager w ARC Rynek i Opinia.
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia z wykorzystaniem miksu metod badawczych CATI (badania telefoniczne) i CAWI (badania online na epanel.pl).