Zagranica

Cadbury planuje konsolidację budżetu reklamowego

Cadbury-Schweppes rozważa konsolidację budżetu kreatywnego szacowanego na blisko 500 mln funtów w ramach jednego holdingu reklamowego. Koncern zwrócił się do...

Cadbury-Schweppes rozważa konsolidację budżetu kreatywnego szacowanego na blisko 500 mln funtów w ramach jednego holdingu reklamowego. Koncern zwrócił się do agencji sieciowych i holdingów z zapytaniem, jak bezkonfliktowo poprowadziłyby promocję wszystkich brandów i z prośbą, by wykazały oszczędność takiego rozwiązania. Krokiem w stronę konsolidacji było powierzenie Publicisowi w 2002 r. obsługi dużej części budżetu kreatywnego Cadbury na kluczowych rynkach – w Wielkiej Brytanii, Australii, Południowej Afryce, w Indiach i Kanadzie. Z obsługi wyłączono brandy konkurencyjne wobec Coca-Coli (również klienta Publicisu), czyli Schweppes, 7-Up i Dr Pepper, kreację do ich kampanii w dużej części przygotowywał Upstairs Young & Rubicam. Rozmowy o konsolidacji budżetu mają charakter wstępny. Wydaje się, że jedna sieciowa agencja nie podołałaby obsłudze całego portfolio marek, więc prawdopodobne jest zatrudnienie holdingu reklamowego. Nowe pomysły na prowadzenie promocji pojawiły się wkrótce po restrukturyzacji koncernu, która wiązała się m.in. z redukcją liczby zatrudnionych o 10 proc. Zmiany nie będą na razie dotyczyły budżetu mediowego, w Wielkiej Brytanii obsługiwanego przez Starcom Motive. W 2003 r. wzrost sprzedaży osiągnął poziom 34,5 proc. W grudniu ub.r. przedstawiciele Cadbury-Schweppes zapewniali, że koncern osiągnął finansowe cele na granicy oczekiwań. (“BrandRepublic”)