Kraj

W sierpniu Polacy ruszają na e-zakupy

Według analizy RTB House Polska liczba kliknięć na reklamy w porównaniu np. z czerwcem br. rośnie o ponad połowę.

Sierpień to wyjątkowy miesiąc dla polskiej branży e-commerce. To końcówka letnich okazji oraz start nowych promocji w związku z nadchodzącym rokiem szkolnym. Według analizy RTB House zainteresowanie ofertami sklepów internetowych w okresie wakacyjnym znacznie rośnie.

Dane RTB House pokazują, że w sierpniu 2016 r. w Polsce sklepy internetowe rejestrowały więcej konwersji z reklam online niż w poprzednich miesiącach – o 22 proc. więcej niż w czerwcu i 13 proc. w lipcu. W sierpniu wzrosła również liczba kliknięć w reklamy – odpowiednio o 56 proc. i 10 proc. więcej w porównaniu z czerwcem i lipcem.

– Większa liczba konwersji w sierpniu wynika z faktu, że równocześnie jest to ostatni miesiąc letnich wyprzedaży oraz początek przygotowań do sezonu szkolnego. Wiele trendów zakupowych przychodzi do Polski ze Stanów Zjednoczonych, jak np. Black Friday. To samo dotyczy kampanii Back-to-School – drugiego co do wielkości sezonu handlowego w USA. Według Deloitte Amerykanie zamierzają wydać wtedy 27 miliardów dolarów, a 36 proc. respondentów zamierza robić zakupy wyłącznie w internecie. Popularność tego sezonu zaczyna rosnąć też u nas, ale zamiast lipca i sierpnia kampanie typu Back-to-School często zaczynają się w Polsce we wrześniu – wskazuje Łukasz Abgarowicz, business development director w RTB House Polska.