Zagranica

Apple wyda 1 mld dol. na nowe produkcje telewizyjne

Szacuje się, że kwota ta wystarczy na produkcję lub zakup 10 programów.

Budżet Apple to około połowy ubiegłorocznych wydatków HBO (Time Warner) na nowy kontent i mniej więcej tyle samo, ile Amazon wydał w 2013 r., rok po ogłoszeniu, że wchodzi w produkcję własnych programów. Wyasygnowanie takiej kwoty pokazuje determinację Apple w realizacji strategii wiceprezesa Eddy’ego Cue, która zakłada oferowanie treści wideo wysokiej jakości, porównywalnej z serialem HBO “Gra o tron”, w dotychczasowym serwisie streamingowym (zorientowanym na muzykę) lub być może nowym, poświęconym wyłącznie wideo. Miliardowy budżet znajdzie się w rękach hollywoodzkich weteranów Jamiego Erlichta i Zacka Van Amburga, pozyskanych z Sony Corp. w czerwcu br. w celu nadzorowania strategii i akwizycji w dziedzinie wideo.

Apple jest obecne w sektorze wideo poprzez dostępną w iTunes usługę wypożyczania filmów i programów wideo, ale działalność ta traci na znaczeniu, w miarę jak umacnia się pozycja Netfliksa. Przychody iTunes w ub.r. były szacowane na 4,1 mld dol., ale jego udział w rynku wypożyczeń i sprzedaży filmów spadł poniżej 35 proc. z ok. 50 proc. w 2012 r.  Apple ma nadzieję, że własne programy zwiększą atrakcyjność iTunes, mającego istotny wkład w przychody Apple z usług sięgające ogółem 24,35 mld dol. rocznie. Firma chce podwoić te przychody (generowane także przez App Store, Apple Pay i Apple Music) do 2020 r.

(WSJ)