Budżet Apple to około połowy ubiegłorocznych wydatków HBO (Time Warner) na nowy kontent i mniej więcej tyle samo, ile Amazon wydał w 2013 r., rok po ogłoszeniu, że wchodzi w produkcję własnych programów. Wyasygnowanie takiej kwoty pokazuje determinację Apple w realizacji strategii wiceprezesa Eddy’ego Cue, która zakłada oferowanie treści wideo wysokiej jakości, porównywalnej z serialem HBO “Gra o tron”, w dotychczasowym serwisie streamingowym (zorientowanym na muzykę) lub być może nowym, poświęconym wyłącznie wideo. Miliardowy budżet znajdzie się w rękach hollywoodzkich weteranów Jamiego Erlichta i Zacka Van Amburga, pozyskanych z Sony Corp. w czerwcu br. w celu nadzorowania strategii i akwizycji w dziedzinie wideo.
Apple jest obecne w sektorze wideo poprzez dostępną w iTunes usługę wypożyczania filmów i programów wideo, ale działalność ta traci na znaczeniu, w miarę jak umacnia się pozycja Netfliksa. Przychody iTunes w ub.r. były szacowane na 4,1 mld dol., ale jego udział w rynku wypożyczeń i sprzedaży filmów spadł poniżej 35 proc. z ok. 50 proc. w 2012 r. Apple ma nadzieję, że własne programy zwiększą atrakcyjność iTunes, mającego istotny wkład w przychody Apple z usług sięgające ogółem 24,35 mld dol. rocznie. Firma chce podwoić te przychody (generowane także przez App Store, Apple Pay i Apple Music) do 2020 r.
(WSJ)