Począwszy od września br., konsumenci w Stanach Zjednoczonych będą mogli kupować produkty z sieci Wal-Mart za pomocą sterowanego głosem, wykorzystującemu sztuczną inteligencję systemu Google Assistant. Produkty będą dostępne na Google Express, platformie e-commerce łączącej oferty różnych detalistów. Klienci Wal-Martu będą musieli podłączyć swoje internetowe konta użytkownika do Google Express.
Szef działu e-commerce w Wal-Mart Stores Marc Lore napisał na firmowym blogu, że detalista zamierza umożliwić zamawianie produktów za pomocą głosu w 4,7 tys. sklepach sieci i zaoferować lepsze niż dotychczas doświadczenie klienta. Jedną z dostępnych opcji ma być odbiór zamówienia złożonego tą drogą w jednym ze sklepów sieci z upustem cenowym.
Na rynku amerykańskim liderem na tym rynku jest obecnie potentat w e-handlu Amazon ze swym wirtualnym asystentem Alexa.
(BBC News)