Kraj

Fiat na czele rankingu znajomości spontanicznej marek samochodów wg TNS OBOP

Badanie spontanicznej znajomości samochodów osobowych przeprowadzone przez TNS OBOP dowodzi, że w rankingu popularności prowadzi niezmiennie Fiat. Co ciekawe, na...

Badanie spontanicznej znajomości samochodów osobowych przeprowadzone przez TNS OBOP dowodzi, że w rankingu popularności prowadzi niezmiennie Fiat. Co ciekawe, na trzecim miejscu wskazywany jest Mercedes – marka ekskluzywna, rzadko będąca w posiadaniu przeciętnego Polaka. Aż pięciu na sześciu Polaków zapytanych o znane marki samochodów osobowych wymienia spontanicznie Fiata. Ponad połowa badanych wskazuje Opla. Nieco słabsza, niż można by się spodziewać, jest pozycja marek często spotykanych na polskich drogach, takich jak: Skoda, Volkswagen czy Polonez. Marki te wymieniane są rzadziej niż ekskluzywny brand, jakim jest Mercedes. Dowodzi to siły wizerunku tej marki jako idealnej dla wielu użytkowników. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że 56 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma co najmniej jeden samochód osobowy. Dwa lub więcej pojazdów znajduje się w 7 proc. gospodarstw. Średni wiek posiadanych przez Polaków aut wynosi 10 lat. Biorąc za podstawę wyliczeń ich rok produkcji, można powiedzieć, że dominują samochody 4-11-letnie. Pojazdy wyprodukowane między 1993 a 2000 r. stanowią połowę ogółu posiadanych samochodów osobowych, a aż 40 proc. to pojazdy starsze niż 11-letnie. Najstarszych aut, mających 15 i więcej lat, często poważnie wyeksploatowanych, jest przeszło 20 proc. Najnowsze, wyprodukowane po 2000 r., to jedynie dziesiąta część wszystkich samochodów osobowych w domach respondentów. (MG)