Zagranica

Twarde negocjacje z hollywoodzkimi studiami przed premierą nowego Apple TV

Apple chce oferować w streamingu hity filmowe o jakości obrazu 4K, spór toczy się o ceny.

Technologiczny potentat ma udostępnić informacje o nowym urządzeniu Apple TV podczas konferencji prasowej 12 września, na której oczekiwana jest też prezentacja nowych modeli iPhone’a i Apple Watch. Apple TV ma umożliwiać wyświetlanie obrazu o ultrawysokiej rozdzielczości (format 4K UHD, w ponad 8 mln pikseli).

Apple chce oferować wielkie hollywoodzkie przeboje kinowe w formacie 4K za 19,99 dol. Jak twierdzą źródła bliskie negocjacjom cytowane przez “Wall Street Journal”, kilka hollywoodzkich studiów żąda za takie filmy o 5-10 dol. więcej.

Spory o ceny między Apple a firmami z branży medialnej nie są niczym nowym. Technologiczny potentat zazwyczaj argumentuje, że niższe ceny poszerzają kategorię i przynoszą przychody w dłuższej perspektywie, studia zaś często bardziej troszczą się o zachowanie marż zysku i uważają, że za wyższą jakość należy się wyższa cena.

Sfinalizowanie negocjacji ze studiami przed 12 września jest ważne dla Apple, gdyż firma chce podsycić na nowo zainteresowanie swoim produktem dostępnym na rynku od 2007 r. Apple traci ostatnio udziały w rynku streamingowym na rzecz takich graczy jak Amazon i Roku. Firmy te oferują urządzenia kompatybilne z formatem 4K za cenę o co najmniej 60 proc. niższą niż kosztujące 149 dol. Apple TV. Według firmy badawczej Parks Associates udział Apple TV spadł w I kw. br. do 15 proc., z 19 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

(WSJ)