M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dobre półrocze 4Fun Media

Maciej Burlikowski | 1 września 2017, 06:00

18-proc. wzrost przychodów z reklam TV, wyniki grupy znacząco poprawia też agencja reklamowa.

Grupa 4Fun Media, nadawca trzech kanałów muzycznych: 4fun.TV, 4fun Gold oraz 4fun Dance, właściciel firmy digital signage Screen Network oraz agencji reklamowej Bridge2Fun, uzyskała w I półroczu br. 22,84 mln zł przychodów, o 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (17,9 mln zł), i 5,81 mln zł zysku EBITDA, niemal dwukrotnie więcej niż rok temu (2,9 mln zł).

Najdynamiczniej rosły przychody agencji reklamowej (o jej wynikach piszemy w dzisiejszym wydaniu w odrębnej informacji). Przychody z usług reklamowych stanowiły już 16 proc. w przychodach całej grupy.

Najważniejsze wciąż pozostają przychody z reklam telewizyjnych, stanowiące 53 proc. ogółu przychodów grupy, a te w I półroczu wzrosły o 18 proc. To znacznie powyżej średniej rynkowej - według wyliczeń domu mediowego Starcom cały rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w I półroczu zmalał o 0,5 proc. Przy 14,22 mln zł przychodów i 10,8 mln zł kosztów kanały 4Fun Media wypracowały w I półroczu blisko 4,04 mln zł EBITDA, o ponad 80 proc. wyższą niż w ub.r. (2,2 mln zł). Akcje specjalne, czyli sprzedaż reklam TV poza blokami reklamowymi (działania typu product placement, branded content, eventy masowe itd.), przyniosły nadawcy w minionym półroczu 1,69 mln zł (wzrost o 71 proc. r./r.).

Firma reklamy zewnętrznej Screen Network uzyskała w trakcie półrocza 4,5 mln zł, co stanowi 20 proc. przychodów grupy, i wypracowała 0,6 mln zł zysku EBITDA. 

Czytaj więcej na temat: , , ,