Kraj

Malma wchodzi na rynki europejskie z makaronami super premium

Malma, producent makaronów, planuje w tym roku ekspansję na rynku europejskim. Linia ekskluzywnych makaronów Malma Gourmet jest już dostępna we...

Malma, producent makaronów, planuje w tym roku ekspansję na rynku europejskim. Linia ekskluzywnych makaronów Malma Gourmet jest już dostępna we Włoszech w sklepach z wysokiej klasy żywnością. W tym roku ze sprzedaży produktu we Włoszech firma planuje uzyskanie 1 mln euro przychodu. Włosi spożywają 30 razy więcej makaronu niż Polacy, a 15 proc. stanowią produkty najwyższej próby. Makaron Malma Gourmet sprzedawany jest także w ekskluzywnych sklepach we Francji, w Niemczech, Sankt Petersburgu i Moskwie. Przygotowywany jest eksport do Szanghaju i Meksyku. – W Polsce skoncentrujemy się na umacnianiu pozycji Malmy. Rozszerzymy gamę Gourmet, rozwiniemy asortyment mrożonych pierożków i kopytek. Planujemy poszerzenie dystrybucji o kanał HoReCa – mówi prezes i właściciel firmy Malma Michel Marbot. W tym roku Malma ma być obecna w TV z nową reklamą o charakterze testymonialu. Firma nie planuje, podobnie jak do tej pory, współpracy z agencją reklamową i mediową, całość komunikacji przygotowuje we własnym zakresie. Tegoroczne przychody spółki mają się zamknąć kwotą 120 mln zł, w ub.r. było to 100 mln zł. (MKS)