M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Verizon chce stworzyć gigantyczną bazę danych o użytkownikach

( red. ) | 8 września 2017, 06:00

Ma to umożliwić nowy program lojalnościowy Verizon Up.

W ramach programu abonenci sieci Verizon w Stanach Zjednoczonych mogą wymieniać zbierane punkty m.in. na bilety na premiery kinowe i koncerty oraz oferty dotyczące telefonów. W zamian za to muszą jednak zgodzić się na przekazywanie operatorowi olbrzymiej ilości danych, w tym dotyczących lokalizacji, korzystania z aplikacji oraz odwiedzanych stron internetowych. Dzięki temu Verizon może zarówno personalizować nagrody w swoim programie lojalnościowym, jak i precyzyjniej targetować reklamy w internecie.

Verizon, właściciel AOL i Yahoo!, ma ambicje zbudowania bazy danych o użytkownikach porównywalnej z posiadanymi przez Facebook i Google. To pozwoliłoby mu z kolei zwiększyć wpływy ze sprzedaży reklam, a te zrekompensowałyby spowolnienie w sektorze telefonii komórkowej. Przychody Verizon z działalności telekomunikacyjnej wyniosły w 2016 r. 89 mld dol., o 2,7 proc. mniej niż w 2015 r. Wprawdzie w ostatnim kwartale Verizon pozyskał ponad 600 tys. nowych abonentów, ale kosztem ofert zapewniających nieograniczoną transmisję danych, czyli niegwarantujących solidnych zysków.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,