Transakcja, choć jej wartość jest niewielka w zestawieniu z przychodami Nestlé (89,5 mld franków szwajcarskich, czyli 92,7 mld dol. w 2016 r.), świadczy o nacisku, jaki koncern kładzie na kawę jako swój kluczowy produkt. Jednocześnie ogranicza aktywność w branży słodyczy (wystawienie na sprzedaż amerykańskiego biznesu znanego z marek batonów Butterfinger i Crunch).
Dział kawowy Nestlé, obejmujący marki Nescafé i Nespresso oraz Coffee-Mate (śmietanka do kawy), przyniósł w 2016 r. przychody w kwocie 9,1 mld franków. Oprócz kawy, szwajcarski koncern zamierza skupić uwagę na żywności dla niemowląt, wodzie butelkowanej, karmach dla zwierząt i produktach zdrowotnych.
Na koniec ub.r. Blue Bottle miał 29 sklepów w Stanach Zjednoczonych (w tym w Waszyngtonie, Nowym Jorku, Los Angeles i w rejonie San Francisco) oraz w Tokio. Do końca br. liczba sklepów ma wzrosnąć do 55.
Przejęcie Blue Bottle to kolejne, po nabyciu Sweet Earth i Freshly, działanie Nestlé na amerykańskim rynku zorientowane na podążanie za zmieniającymi się gustami konsumenckimi.