Kraj

Carrefour Polska uruchamia test płatności mobilnych Scan & Go

Usługa umożliwia skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego Masterpass oferowanego przez MasterCard.

Carrefour Polska uruchamia test płatności mobilnych Scan & Go
Rozwiązanie jest obecnie dostępne w dwóch sklepach sieci Carrefour w Warszawie: supermarkecie na ul. Światowida 18 oraz hipermarkecie w Galerii Północnej. Wkrótce ma być wdrożone w kolejnych warszawskich sklepach, a docelowo we wszystkich placówkach sieci w Polsce.

Aby skorzystać ze Scan & Go konsument potrzebuje smartfona z systemem operacyjnym Android 4.4 albo iOS 8, (lub ich nowszymi wersjami) i zainstalowanej najnowszej wersji aplikacji mobilnej Mój Carrefour. Zeskanowane za pomocą smartfona produkty są automatycznie dodawane do wirtualnego koszyka. Łączna kwota do zapłacenia jest aktualizowana, co pozwala konsumentowi kontrolować na bieżąco sumę do zapłacenia przy kasie. Płatności dokonuje się gotówką, kartą lub mobilnie z wykorzystaniem portfela elektronicznego Masterpass. Obecnie do tego portfela można dodać karty MasterCard wszystkich banków wydawców w Polsce, a niebawem akceptowane mają być również inne karty płatnicze i pozostałe portfele bankowe podłączone do usługi Masterpass.

Marcin Olech, dyrektor marketingu, usług i technologii cyfrowych w Carrefour Polska, podkreśla, że już ponad jednej trzeciej Polaków zdarza się kupować oraz płacić mobilnie i odsetek ten będzie stale rósł. Jak wynika natomiast z badań MasterCard, ponad 60 proc. polskich konsumentów uważa, że gdyby wszyscy płacili bezgotówkowo, kolejki byłyby krótsze.