M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Uber wytacza proces agencji Fetch Media

( red. ) | 20 września 2017, 06:00

Zarzuty wobec amerykańskiej agencji marketingu mobilnego należącej do Dentsu dotyczą m.in. fałszywego przedstawiania efektywności reklam.

Uber poinformował, że powierzył agencji Fetch zadanie zakupu i umieszczania reklam mobilnych, które zachęcałyby potencjalnych nowych pasażerów i kierowców do instalowania aplikacji firmy. Zgodnie z umową Fetch miał otrzymać pieniądze jedynie za reklamy, które doprowadzą do instalacji aplikacji, nowych rejestracji użytkowników lub pierwszych kursów. Według pozwu złożonego przez Ubera Fetch zlecił kilku sieciom reklamowym kupowanie w imieniu Ubera powierzchni od różnych wydawców. W wyniku tego procesu - zdaniem Ubera - kupowane były nieistniejące, niewyświetlające się albo oszukańcze reklamy, a Fetch ukrywał takie fakty przed zleceniodawcą.

Firma "łącząca pasażerów z kierowcami" wyceniła straty spowodowane przez agencję Fetch na 50 mln dol. Choć kwota odszkodowania nie jest podana w pozwie, Uber poinformował osobno, że będzie się ubiegać o co najmniej 40 mln dol. W wydanym oświadczeniu CEO i współzałożyciel agencji Fetch James Connelly zaprzeczył oskarżeniom Ubera.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,