W tym roku Danone organizuje kolejną edycję programu “Podziel się dobrym posiłkiem”. By zwrócić uwagę na akcję oraz na ogólnopolską zbiórkę żywności, firma wspólnie z agencją VML Poland przygotowała nietypową kampanię o nazwie “Dieta Sebastiana”.
W ramach kampanii została utworzona tajemnicza firma cateringowa “Dieta Sebastiana”. Na specjalnej stronie internetowej pojawił się jadłospis, który zawierał trzy bardzo ubogie posiłki: kajzerkę, ziemniaki z koperkiem oraz kromkę chleba z margaryną. Na dietę przeszli influencerzy, tacy jak 5 sposobów na…, Szymon Czerwiński, Skutecznie.tv, Ewa Niespodziana, Mikskejt i The Happy Bun.
Faza teaserowa prowadziła do revealu – wideo z przekazem od autora diety, którym okazało się niedożywione dziecko. Sebastian stał się jednocześnie ambasadorem zbiórki “Podziel się dobrym posiłkiem”. Pomysłodawcy wykorzystali rosnącą popularność tzw. diet pudełkowych i stworzyli dietę inspirowaną jadłospisem niedożywionego dziecka.
Inicjatorem programu jest firma Danone, a organizatorem zbiórki żywności Banki Żywności. Za pomysł kreatywny i wsparcie strategiczne odpowiada agencja VML Poland. Realizacją kampanii zajęły się agencje VML Poland i Young & Rubicam oraz dom mediowy MediaCom Warszawa.