Zagranica

Stany Zjednoczone: wzrost sprzedaży samochodów we wrześniu

Przyczyniły się do tego duże upusty cenowe i zwiększony popyt na samochody po spustoszeniu wywołanym przez huragan Harvey pod koniec sierpnia br.

Lepsze wyniki we wrześniu br. przynoszą amerykańskiej branży motoryzacyjnej ulgę po comiesięcznych spadkach od początku br. i dają nadzieję na energiczne wejście w kluczowy IV kwartał. Popyt na nowe auta spadł po siedmiu latach wzrostów, w tym rekordowym roku 2016, gdy w Stanach Zjednoczonych sprzedano 17,55 mln samochodów.

W ubiegłym miesiącu (w porównaniu z wrześniem 2016 r.) najbardziej wzrosła sprzedaż Toyoty – o 15 proc., do prawie 227 tys. aut, głównie ze sprawą dużego popytu na rynku amerykańskim na odświeżoną wersję modelu Camry. Sprzedaż General Motors zwiększyła się o 12 proc., do prawie 280 tys. aut, Ford zanotował wzrost o 9 proc., do prawie 222 tys. pojazdów. Zarówno GM, jak i Ford zanotowały zwiększony popyt na pick-upy i SUV-y – samochody, które przynoszą producentom największe zyski. Nissan pochwalił się wzrostem o 10 proc. i rekordową sprzedażą prawie 140 tys. aut. Spośród czołowych koncernów spadek o 10 proc., do 174 tys. sztuk, zanotował jedynie Fiat Chrysler w związku z planowanym ograniczeniem sprzedaży do firm wynajmujących samochody. 

Jak wyliczyła firma badawcza J.D. Power, średnia kwota finansowych zachęt oferowanych nabywcom nowych aut w Stanach Zjednoczonych osiągnęła we wrześniu br. rekordowy poziom 4048 dol.

(WSJ)