Kraj

IDMnet wdrożył narzędzie Ads.txt

Reklamodawcom pozwala ono weryfikować, gdzie zamieszczone zostały zakupione kampanie.  

Należąca do Grupy ZPR Media sieć reklamy internetowej IDMnet wdrożyła narzędzie Ads.txt (Authorized Digital Sellers). Reklamodawcom pozwala ono weryfikować, gdzie dokładnie zamieszczone zostały zakupione przez nich kampanie. Z kolei wydawcy mogą weryfikować podmioty, które sprzedają ich powierzchnię reklamową w modelu programmatic. Pomysłodawcą projektu jest IAB, zrzeszająca podmioty rynku interaktywnego.

Narzędzie Ads.txt powstało w celu poprawienia przejrzystości sprzedaży reklam w ekosystemie programmatic. Kierownictwo IDMnet zwraca uwagę, że obecnie dochodzi do sytuacji, gdy wydawca nie jest w stanie sprawdzić, które podmioty sprzedają jego powierzchnię reklamową. Z kolei reklamodawca nie ma stuprocentowej pewności, że jego reklamy zostały wyemitowane na wybranych przez niego serwisach. Może paść ofiarą tzw. domain spoofing – zamiast pożądanej powierzchni reklamowej płaci za powierzchnię w całkowicie innej domenie. -Inicjatywa IAB pozwoli oczyścić rynek z nieuczciwych graczy, co przełoży się na wyższe przychody wydawców oraz prawidłowo ulokowane budżety reklamodawców. Obecnie jest ona w fazie wdrażania wśród wydawców, oferujących powierzchnie w modelu programmatic. IDMnet jest w globalnej czołówce podmiotów internetowych, które przystąpiły już do projektu. Aktualnie wszystkie platformy zakupowe mogą w przejrzysty sposób zweryfikować, w których platformach sprzedażowych wystawiona jest powierzchnia oferowana przez IDMnet – mówi Marek Hołubecki, programmatic marketing & publisher manager w IDMnet.

Wydawcy, którzy chcą przystąpić do projektu IAB, mogą tworzyć własne pliki Ads.txt w celu określenia, kto jest upoważniony do sprzedaży ich zasobu reklamowego. Plik muszą zamieścić na serwerze w katalogu, w którym znajduje się strona internetowa. Roboty internetowe weryfikują zawartość pliku Ads.txt, dzięki czemu reklamodawca może otrzymać informację, gdzie emitowane są jego kampanie.