Zagranica

Śpiewające antybiotyki w kampanii brytyjskiego ministerstwa zdrowia

Wielka Brytania przestrzega przed samodzielnym i nadmiernym leczeniem się antybiotykami. Wartość kampanii to 2 mln funtów.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FzTbLai2GaQM%22%7D
W Wielkiej Brytanii wystartowała kampania Public Health’s England. Wartość budżetu to 2 mln funtów. Celem działań jest ostrzeżenie Anglików przed zbyt częstym i nierozsądnym stosowaniem antybiotyków. Kampania ma m.in. pomagać chronić lekarzy rodzinnych, na których pacjenci niejednokrotnie wymuszają przepisanie antybiotyków. 
Szacuje się, że co roku w Anglii umiera ok. 5 tys. osób, bo wykazują antybiotykoodporność. Liczba zgonów wzrasta wraz ze wzrostem szczepów bakterii, które są odporne na działanie większej liczby antybiotyków.
W ubiegłym roku raport Public Healt’s England przewidywał, że do 2050 r. AMR (oporność na środki przeciwdrobnoustrojowe) może zabić 10 milionów osób rocznie na świecie – obecnie więcej, niż obecnie umiera na raka i cukrzycę.
Za kreację animowanej muzycznej kampanii odpowiada M&C Saatchi, a jej bohaterowie – śpiewające tabletki antybiotyków – obrazowo opowiadają o braku rozwagi w stosowaniu leków tej grupy. Za planowanie mediów odpowiada MEC. Zakupił je Carat. Za obsługę PR odpowiada Freuds.

(Campaign)