M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Publicis Media utrzymuje obsługę Grupy Żywiec

Maciej Burlikowski | 3 listopada 2017, 06:00

Za obsługę budżetu największego piwnego reklamodawcy w kraju będzie od nowego roku odpowiadał Starcom.

Od początku przyszłego roku za planowanie i zakup mediów Grupy Żywiec, producenta m.in. takich marek jak Żywiec, Warka, Tatra, EB, Specjal, Królewskie czy Leżajsk, który jest największym branżowym reklamodawcą w kraju, będzie odpowiadał dom mediowy Starcom. Oznacza to, że grupa mediowa Publicis Media utrzymała obsługę tego budżetu, od 2013 r. odpowiadał za to bowiem dom mediowy Mediavest (obecnie pod nazwą Spark Foundry), należący do niej razem ze Starcomem.

Do udziału w nim zaproszono dwie sieci mediowe – oprócz Publicis Media także Dentsu Aegis Network. Ich wybór to wynik rozstrzygnięcia globalnego przetargu mediowego przeprowadzonego przez Heineken Group, największego producenta piwa w Europie i większościowego akcjonariusza Grupy Żywiec. Sam przetarg był prowadzony lokalnie – w Polsce. Jak twierdzi Grupa Żywiec, o wygranej Starcomu zadecydowała atrakcyjniejsza oferta strategiczna i kosztowa. Przetarg był audytowany przez Instytut Audytu Mediowego.

W 2015 r. Grupa Żywiec wydała na reklamy w mediach tradycyjnych (TV, prasa, radio, outdoor) 230 mln zł, w ub.r. 238,5 mln zł, a w trakcie trzech kwartałów br. 196,4 mln zł, o 3,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,