M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

UPC Polska straciło 3,3 tys. odbiorców TV, ale zyskało 5,5 tys. użytkowników internetu

Maciej Burlikowski | 3 listopada 2017, 06:00

Operator twierdzi, że napływ klientów internetowych to sukces kampanii "Happy Home".

UPC Polska, największy w kraju operator sieci kablowej, na koniec września br. obsługiwał 1,426 mln klientów. Miniony kwartał br. to był kolejny z rzędu, w którym UPC ubywało ogółem klientów. W ciągu pół roku (od kwietnia do września br.) ubyło ich 4,1 tys., w tym w ostatnim kwartale 2,8 tys. (od lipca do września br.).

Ten odpływ klientów widać szczególnie, jeśli chodzi o ofertę telewizyjną operatora - w ciągu sześciu miesięcy stracił on 5,1 tys. odbiorców TV, w tym 3,3 tys. - w minionym kwartale. Na koniec września br. UPC obsługiwał 1,208 mln odbiorców telewizji.

To także kolejny kwartał, w którym UPC traci użytkowników stacjonarnych telefonów - w ciągu pół roku z tej usługi zrezygnowało w sumie 3,7 tys. klientów, w tym 1,4 tys. - w minionym kwartale. Z telefonii stacjonarnej UPC korzystało na koniec września br. 626,5 tys. użytkowników.

Pozytywny trend widać natomiast, jeśli chodzi o klientów korzystających z oferty internetu stacjonarnego operatora - w ciągu pół roku ich liczba wzrosła o 11,5 tys. W skali 12 miesięcy daje to wzrost bazy internetowych klientów o 36,9 tys. Na koniec września br. z internetu UPC korzystało 1,123 mln odbiorców.

Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska, uważa, że wzrost liczby klientów internetowych to zasługa kampanii "Happy Home" połączonej z repozycjonowaniem marki UPC pod hasłem "Radość z każdej chwili".

Sieć kablowa UPC Polska na koniec września br. obejmowała 3,262 mln gospodarstw domowych, w trakcie minionego kwartału operator przyłączył do niej 38,6 tys., niemal tyle samo co w II kw. br. (40 tys.). W skali roku inwestycje pozwoliły UPC zwiększyć zasięg sieci o 167,5 tys. gospodarstw. UPC podaje, że w rozbudowę i modernizację sieci w ostatnich pięciu latach (2013-2017) zainwestował ok. 1 mld zł.

Od października ub.r. Liberty Global, właściciel UPC Polska, czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie za ok. 3 mld zł (760 mln dol.) trzeciego co do wielkości rywala UPC w Polsce - Multimedia Polska (ponad 760 tys. klientów). W ubiegłym miesiącu UOKiK ogłosił, że ma zastrzeżenia do tej transakcji - obawia się zbytniego wzmocnienia UPC w 15 miastach i teraz czeka na odpowiedź ze strony UPC.

Największy kablowy konkurent UPC - sieć Vectra - ma 710 tys. abonentów telewizji cyfrowej i 577 tys. odbiorców internetu stacjonarnego. Z kolei firma telekomunikacyjna Orange Polska ma 2 mln klientów stacjonarnego internetu i 790 tys. odbiorców TV. Netia ma zaś ok. 660 tys. klientów internetowych i ok. 180 tys. odbiorców TV.

Czytaj więcej na temat: , , ,