M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Alibaba ogłasza świetne wyniki kwartalne

( red. ) | 6 listopada 2017, 06:00

Chiński gigant e-commerce umiejętnie korzysta z olbrzymiej bazy danych, by personalizować ofertę i dzięki temu zachęcać klientów do kolejnych zakupów oraz przyciągać więcej reklam.

W II kwartale roku obrachunkowego (do 30 września br.) Alibaba, właściciel dwóch najpopularniejszych serwisów e-commerce w Chinach (Taobao i Tmall), zanotował wzrost przychodów o 61 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, do 55,1 mld juanów (8,3 mld dol.). Przychody z podstawowej działalności handlowej wzrosły jeszcze więcej, o 63 proc. Zysk netto skoczył o 132 proc., do 17,7 mld juanów. Firma podniosła prognozę wzrostu przychodów w całym roku obrachunkowym do 49-53 proc. (poprzednia: 45-49 proc.).

Grupa Alibaba zaczynała działalność 18 lat temu jako internetowa platforma handlowa kontaktująca sprzedających z kupującymi, ale obecnie wychodzi poza tradycyjny e-handel, wkraczając w takie obszary jak produkcja treści cyfrowych, chmura obliczeniowa, nowe technologie w handlu detalicznym i logistyka. Alibaba ma udziały w szeregu sieci handlowych ze sklepami stacjonarnymi i zamierza je rozwijać, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych detaliści w rekordowym tempie zamykają fizyczne sklepy. Alibaba uruchomił m.in. działające na zasadzie franczyzy supermarkety i sklepy convenience, które umożliwiają klientom dokonywanie zakupów za pomocą smartfonów i otrzymanie dostawy w ciągu godziny.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,