M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Hoop przejmie od Coca-Coli dystrybucję marki Nestea

Ilona Mrozowska | 6 listopada 2017, 06:00

Już od stycznia 2018 r. należąca do Nestle marka ice tea trafi pod skrzydła nowego dystrybutora.

Na podstawie umowy zawartej z Nestlé, dotyczącej wyłącznej licencji w zakresie dystrybucji napojów marki Nestea, Hoop Polska rozpocznie wprowadzenie do sklepów produktów pod marką Nestea od 1 stycznia 2018 r. Do tego czasu wszystkie działania dotyczące brandu nadal będą zarządzane przez BPW (Beverage Partners Worldwide – spółka joint-venture między Coca-Cola Company i Nestlé).

Przypomnijmy: w I kwartale 2017 r. szwajcarski koncern Nestlé, właściciel marki Nestea, ogłosił decyzję o zakończeniu współpracy z Coca-Colą na produkcję i dystrybucję na niektórych rynkach gotowych napojów, zwłaszcza herbaty mrożonej Nestea. Nestlé i Coca-Cola uzgodniły wówczas wygaszenie wspólnej spółki o nazwie Beverage Partners Worldwide (BPW), która od 2001 r. zajmowała się produkcją i dystrybucją Nestea w 52 krajach, w tym w Kanadzie, Australii i Europie.

Spółka BPW przestanie istnieć z początkiem 2018 r. Coca-Cola otrzyma licencję na dystrybucję Nestea w Kanadzie, Hiszpanii, Portugalii, Andorze, Rumunii, na Węgrzech i w Bułgarii. W Polsce będzie to firma Hoop.

- Firma Hoop Polska podpisała umowę z Nestlé Waters dotyczącą wyłącznej licencji w zakresie dystrybucji napojów marki Nestea z nową recepturą na rynku polskim - poinformował nas Hoop. - To jeden z najbardziej rozpoznawalnych brandów na rynku napojowym w Polsce i na świecie. Doświadczenie w zakresie napojów bezalkoholowych oraz znajomość rynku lokalnego czynią Hoop Polska najlepszym partnerem Nestlé w celu zapewnienia sprawnej i efektywnej dystrybucji wśród klientów i kontynuowania rozwoju marki Nestea w Polsce - komentuje Hoop.

Jak mówi Justyna Dąbrowska, specjalista ds. PR w firmie Hoop, jednym z kluczowych elementów strategii Hoop Polska są inwestycje w budowę i wzmacnianie biznesu brandowego. Rozbudowa oferty o silną, globalną markę z kategorii ice tea naturalnie wpisuje się w strategię firmy. - Rynek ice tea w Polsce obecnie wart jest prawie 500 mln zł. Wzrost tej kategorii wyznaczają trendy związane ze "zdrowym nawodnieniem", co przekłada się na dążenie do stosowania rozwiązań i receptur opartych na naturalnych składnikach wysokiej jakości. Marka Nestea idealnie wpisuje się w portfolio brandów Hoop Polska - tłumaczy Justyna Dąbrowska.

Ostatnia duża kampania marki Nestea odbyła się w 2015 r. i realizowały ją agencje pracujące dla Coca-Coli - McCann Worldgroup oraz MediaCom. 

Hoop Polska należy do Grupy Kofola, która jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych w Europie Środkowej. Portfolio produktów Hoop Polska obejmuje m.in. napój typu cola – Hoop Cola, gazowane napoje owocowe z linii Hoop, syropy Paola, napój dla dzieci Jupik.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,