Dużą kampanię chińskiego producenta m.in. smartfonów – Huawei, z udziałem najpopularniejszego polskiego piłkarza Roberta Lewandowskiego, którą zapowiadaliśmy w MMP24.pl w połowie ubiegłego miesiąca, a która związana jest z premierą nowej serii telefonów Huawei Mate 10, przygotowała agencja reklamowa DDB & Tribal. Jest to lokalna produkcja. Wcześniej Huawei Polska korzystała m.in. z pracy izraelskiej agencji reklamowej Leomek Hatoda’a.
Oprócz DDB polski oddział Huawei współpracuje z agencją reklamową Gong, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dla niego dom mediowy Maxus.
Emisja reklam z Lewandowskim rozpocznie się 20 listopada. Poza emisją spotu w TV i kinach obejmie także outdoor, digital i działania w internecie.
Huawei szturmem zdobywa polski rynek smartfonów. Według danych szacunkowych GfK Polonia w 2015 r. Polacy kupili 8,4 mln szt. smartfonów, a udziały chińskiej marki wzrosły z 1,1 do 8 proc. W ub.r. zrobiła ona największy skok – tej marki było 22 proc. z 9,1 mln szt. smartfonów sprzedanych w Polsce w 2016 r. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku polscy konsumenci kupili już 9,6 mln szt. smartfonów, a udziały rynkowe Huaweia wzrosły do 23 proc.
Robert Lewandowski jest twarzą reklamową marki Huawei od 2015 r.