M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cannes Lions skrócony do pięciu dni

Katarzyna Kacprzak | 15 listopada 2017, 06:00

Organizatorzy wprowadzają szereg zmian.

Martin Sorrell, CEO WPP, w rozmowie z dziennikarzem "Ad Age" podczas festiwalu Cannes Lions 2016 powiedział, że  wyraźnie odczuwa skutki długości i kosztów wydarzenia. Stwierdził, że festiwal przekształcił się z kameralnej francuskiej wystawy w drogą masową imprezę. Kilka miesięcy później WWP oficjalnie zawiesiło swój udział we wszystkich konferencjach i konkursach.

W odpowiedzi na krytykę organizatorzy Cannes Lions powołali komitet, który miał pomóc w kształtowaniu przyszłości festiwalu i zadbać o to, by nadal odpowiadał on potrzebom branży. Główne zmiany to skrócenie wydarzenia do pięciu dni, od poniedziałku do piątku 18-22 czerwca, kategorie zostaną przypisane do nowych "ścieżek" (tabelka), liczba podkategorii została zredukowana do 120 i jedna kampania może zostać zgłoszona maksymalnie do sześciu kategorii.

Firma Ascential wprowadza również zmiany w polityce cenowej, redukując koszt jednej delegacji o 900 euro, ale usuwając wcześniej dostępną możliwość zakupu 2-dniowych i 4-dniowych karnetów. Będzie także oferować szereg "korzyści miejskich", w tym stałe stawki 80 euro za taksówki między Cannes i Nice Airport oraz menu o stałej cenie o wartości od 20 do 50 euro w ponad 50 restauracjach w okolicy.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , ,