Przetargi

GroupM przejmie planowanie i zakup mediów T-Mobile

Starcom straci klienta, ale rola nowego partnera może być nieco ograniczona - marketer przejmie na siebie część zadań i może je zlecać także innym podmiotom.

GroupM przejmie planowanie i zakup mediów T-Mobile w Polsce – wynika z naszych nieoficjalnych informacji. Telekom rozstrzygnął paneuropejski przetarg, w którym planowanie i zakup mediów na 11 z 13 krajów wygrało GroupM (WPP). Jednocześnie jednak marketer zapowiedział, że nie będzie już koncentrował wszystkich swoich zadań mediowych w jednej agencji. Strategia ma być przygotowywana in-house, a inne obszary, jak np. SEM, mogą być zlecane także innym podmiotom. Rozstrzygnięty przetarg dotyczy zatem tylko planowania i zakupu mediów. 

Według naszych nieoficjalnych informacji także w Polsce T-Mobile będzie współpracował z GroupM, ale nie wiadomo jeszcze, z którą konkretnie agencją. Do tej pory budżet obsługiwał dom mediowy Starcom.
W 2016 r. T-Mobile wydało w Polsce na reklamy 391 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).

(współpraca MF)