Zagranica

Schweppes staje w szranki z marką toników Fever-Tree

W Wielkiej Brytanii najbardziej zażarta walka produktowa toczy się na półkach z tonikami.

Schweppes w Wielkiej Brytanii ogłosił, że zdecydował o stanięciu w szranki z marką Fever-Tree – to nowa odsłona konkurencji w kategorii toników premium. Przychody marki Fever-Tree w Wielkiej Brytanii podwoiły się do prawie 33,6 mln funtów w minionym roku rozliczeniowym, podczas gdy sprzedaż detaliczna marki Schweppes spadła o 6 proc. 
Aby jeszcze bardziej podkreślić swoje korzenie i swoją produktową tradycję, Schweppes (Coca-Cola) wprowadził na rynek specjalną linię toniku premium Schweppes 1783. Linia otrzyma wsparcie marketingowe o wartości 6,6 mln funtów. Marka będzie również jednym ze sponsorów programu telewizyjnego The Jonathan Ross Show.
Nowa seria została opracowana z myślą o miksologach i ekspertach od napojów. 
Wartość rynku toników wzrosła istotnie w ostatnim czasie – ma to związek ze wzrostem popularności alkoholi wysokoprocentowych i popularności zjawiska miksologii.

(Global Data)