Kraj

PGNiG SA rozpoczyna proces wdrażania nowej marki korporacyjnej, przetarg reklamowy wciąż trwa

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA (PGNiG SA), przygotowując się do czerwcowego debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych, zmienia znak graficzny...

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA (PGNiG SA), przygotowując się do czerwcowego debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych, zmienia znak graficzny marki korporacyjnej. Autorem nowej koncepcji jest agencja Dragon Rouge. Wdrożenie nowego znaku ma na celu podniesienie świadomości marki i zwiększenie jej rozpoznawalności. – Badania wykazały, że nowy znak w postaci pomarańczowego płomienia jest kojarzony z wiodącym podmiotem na rynku, firmą dynamiczną, nowoczesną, oferującą najlepsze rozwiązania energetyczne, szybko reagującą na potrzeby klienta. Takie postrzeganie znaku jest zgodne z przyjętą wcześniej strategią marki – mówi Małgorzata Przybylska, rzecznik prasowy PGNiG SA. Na przełomie lipca i sierpnia br. ma ulec zmianie nazwa marki korporacyjnej grupy kapitałowej PGNiG SA, obejmując zarówno oddziały, jak i wybrane spółki z grupy PGNiG. Nazwa PGNiG zniknie, zastąpi ją nowa, choć jeszcze nieznana. Pracuje nad nią zespół konsultantów Dragon Rouge. Zmiany nazwy i znaku były nieodzowne, z przeprowadzonych badań wynikało bowiem, że dotychczasowa marka (nazwa i znak firmowy) jest bardzo słabo rozpoznawalna. Spontaniczna znajomość marki wyniosła 2,4 proc. na reprezentatywnej próbie Polaków. Koszt zmiany papierów i druków firmowych ma wynieść ok. 70 tys. zł, zaś samego oznakowania oddziałów – 125 tys. zł. W maju można się także spodziewać kampanii reklamowej, której zadaniem będzie zainteresowanie ofertą publiczną PGNiG inwestorów indywidualnych. W przyszłym tygodniu ma się rozstrzygnąć przetarg reklamowy na dostarczenie projektów kreatywnych oraz rekomendację agencji mediowej, która przeprowadzi kampanię. Na tym etapie przetargu nieznane są nazwy agencji zakwalifikowanych do ostatniego etapu, choć wiadomo, że są to agencje sieciowe. W komisji przetargowej obok przedstawicieli PGNiG zasiada także na zasadzie niezależnego doradcy Grzegorz Kiszluk, red. naczelny branżowego magazynu “Brief”. Budżet kampanii reklamowej nie został określony. Jeśli wszystko dobrze się ułoży (w czerwcu na giełdzie zamierza zadebiutować także konkurent PGNiG – Lotos), kampania reklamowa z wykorzystaniem TV, radia i telewizji ruszy w maju i potrwa do czerwca. Jeśli data debiutu giełdowego zostanie przesunięta, automatycznie będzie przesunięty start kampanii reklamowej. Agencja public relations Profile opracowała strategię budowy wizerunku marki PGNiG na najbliższe lata. Obecnie spółka prowadzi przetarg, w wyniku którego wyłoni agencję PR do obsługi działań operacyjnych związanych z debiutem giełdowym. Nieznana jest lista agencji ubiegających się o ten budżet. (MKS)