Zagranica

Greenpeace w kampanii świątecznej mocno uderza w Coca-Colę

Świąteczna kampania organizacji akcentuje problem zaśmiecania planety.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FkNWqCAgYe2A%22%7D
Na Wyspach Brytyjskich wystartowała kampania organizacji Greenpeace. Pierwsze kadry minutowego spotu przypominają reklamę Coca-Coli. Dopiero późniejszy przekaz pokazuje, że reklama jest ostrą krytyką praktyk rynkowych Coca-Coli – jednego z największych producentów plastiku na świecie. W spocie nawet Święty Mikołaj wrzuca do morza butelkę po Coca-Coli.
W spocie pojawiają się też liczby: 110 mld plastikowych butelek rocznie produkuje Coca-Cola. Te trafiają do oceanu i na plaże, na których wypoczywamy. Plastik dusi morskie zwierzęta, zatruwa ryby. Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja kreatywna Weekend. Kampania będzie miała odsłony w kanałach socialmediowych Greenpeace w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Holandii, Chinach, Kanadzie, Nowej Zelandii ,Turcji, Izraelu, Malezji, Singapurze oraz w wybranych krajach arabskich i afrykańskich. 
To nie pierwszy taki prowokacyjny spot Greenpeace. W 2015 r. zaadresował również swój film promocyjny do korporacji, ale tym razem do Volkswagena. W kontekście Halloween zwrócił uwagę na “dieselgate”.

(Campaign)