Kraj

AmRest na dużym plusie

Polski biznes mimo wzrostów traci jednak udziały w przychodach grupy.

Grupa AmRest opublikowała wyniki za III kwartał br. Narastająco po trzech kwartałach jej przychody ze sprzedaży wyniosły 3,75 mld zł, co oznacza ponad 25-proc. wzrost względem ub.r. W samym III kwartale sprzedaż grupy AmRest wyniosła 1,36 mld zł, czyli o 17 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 r.
Tak dużą dynamikę wzrostu przychodów Grupa tłumaczy dobrymi wynikami LfL na większości rynków oraz przyspieszeniem rozwoju organicznego (w ciągu roku powiększyła się w sumie o 172 lokalizacje) i dużą aktywność w obszarze przejęć. Chodzi m.in. o nabycie 51 proc. udziałów w Pizzaportal.pl pod koniec sierpnia tego roku.
Przychody w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosły o 17 proc., głównie za sprawą silnych trendów LfL w Polsce oraz w Czechach i na Węgrzech. Dynamicznie rośnie też liczba restauracji w regionie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy AmRest otworzył w regionie 101 nowych lokali. Na koniec III kwartału 2017 r. dywizja liczyła 668 restauracji. Ogółem obroty w Polsce po dziewięciu miesiącach wyniosły 1,14 mln zł, czyli o około 9 proc. więcej niż rok wcześniej i miały 30,5-proc. udział w przychodach Grupy (rok wcześniej 34,5 proc.), a w samym III kwartale 412 mln zł.
Zysk z działalności operacyjnej grupy za trzy kwartały 2017 r. wyniósł 221,3 mln zł, a zysk netto 141,3 mln zł. W samym III kwartale było to odpowiednio 119,2 mln zł i 85,8 mln zł.

W przyszłym roku firma planuje podkręcenie tempa otwarć do ponad 300 – w Polsce także w nowym formacie Blue Frog, przy jednoczesnym utrzymaniu tempa wzrostu sprzedaży w tych samych lokalach, choć bierze także pod uwagę możliwość negatywnego wpływu na wyniki procesu konsolidacji przejętych ostatnio restauracji.